بهترین روش انجام خریدوفروش ابزار، راه اندازی ابزار فروشی است. افرادی که به شغل ابزار فروشی علاقه دارند، میتوانند در ابتدا یک مغازهٔ کوچک برای خود راه اندازی کنند.
با این حال اولین چیزی که برای راه اندازی یک ابزار فروشی نیاز است، اراده و قدرت ریسک فرد است. افرادی که میخواهند وارد این شغل شوند، باید کمالگرایی را کنار بگذارند و سعی کنند با مشکلاتی که ممکن است به وجود آیند ناامید نشوند. راه اندازی هر کسبوکاری در ابتدا سختیها و مشکلات مربوط به خود را دارد. مسلماً راه اندازی فروشگاه ابزار نیز بدون دردسر نخواهد بود. با این حال سود و درآمد حاصل از این راه میتواند تمامی خستگیها و مشکلات بهوجود آمده را از یاد ببرد.
میزان بودجه لازم برای شروع کسب و کار
برای راه اندازی هر شغلی نیاز به سرمایه و هزینهٔ اولیه است. برای راه اندازی ابزار فروشی نیز به سرمایهٔ اولیه نیاز است و افراد باید سرمایهٔ لازم جهت خرید حداقل امکانات و وسایل را داشته باشند.
برای تأمین سرمایهٔ اولیهٔ موردنیاز برای این شغل، افراد میتوانند از پسانداز، وام تجاری و یا قرض گرفتن از دوست و آشنایان استفاده کنند. بهترین راه برای افرادی که سرمایهٔ اولیه ندارند، استفاده از وامهای بانکی کمبهره است. با این روش میتوانند به بهترین شکل امکانات لازم برای راه اندازه مغازه ابزار فروشی خود را تأمین کنند. بخشی زیادی از سرمایهٔ اولیه صرف خرید یا اجاره مغازه میشود.
جهت توضیح ابزار می توانید به اینجا رجوع کنید
قیمت و سرمایهای که برای فراهمکردن مغازه موردنیاز است بسیار متفاوت است و کاملاً بستگی به محیطی دارد که مغازه در آنجا قرار دارد. بعد از پیداکردن مغازهٔ مناسب، نوبت به خرید ابزار و یراق میرسد. هزینهٔ لازم برای پرکردن قفسههای مغازه، به بزرگ یا کوچک بودن مغازه بستگی دارد. درواقع میتوانیم بگوییم که هزینه راه اندازی ابزار فروشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینهٔ ثابتی نیست. با این حال حداقل سرمایهٔ لازم 400 الی 500 میلیون توان است.
بررسیهای لازم برای راه اندازی ابزار فروشی
بعد از تأمین هزینههای اولیه، اولین قدمی که برای راه اندازی فروشگاه ابزار آلات باید برداشته شود، تحقیق و بررسی بازار فروش ابزارهای متنوع است. به همین دلیل نیاز افراد به ابزارها متفاوت است. بهعنوانمثال، همهٔ افراد برای انجام برخی از کارهای روزمرهٔ خود، به ابزاری به نام پیچگوشتی نیاز دارند، ولی بیشتر افراد تاکنون نیازی به فرز آهنگری نداشتهاند، به همین دلیل میتوانیم بگوییم که بازار فروش ابزار و یراق باهم یکسان نیست.
افرادی که بهتازگی یک مغازه ابزار فروشی راه اندازی کردهاند، بهتر است ابتدا لیستی از کالاهای پرمصرف تهیه کنند. برای ماههای اول میتوانند روی این کالاها سرمایهگذاری کنند و رفتهرفته تنوع ابزارها را بیشتر کنند. با این کار میتوانند سود بهتری بهدست آورند و در ماههای اول نیز فروش خوبی را تجربه کنند. درواقع میتوانیم بگوییم برای موفقیت در شغل ابزار فروشی، نیاز به مهارتهای خاصی است. بیشتر افرادی که وارد این شغل میشوند، به دلیل تحلیل و بررسیهای نادرستی و ناقصی که انجام میدهند، خیلی زود آن را رها میکنند.
چگونه بازاریابی کنیم ؟
استفاده از روشهای بازاریابی به فروش محصولات کمک بسیاری میکند. به همین دلیل افرادی که در این راه سرمایهگذاری کردهاند، باید با روشهای بازاریابی آشنایی داشته باشند.
روشهای بسیار زیادی وجود دار که به افزایش فروش یک مغازه کمک میکند. افراد خلاق همیشه در این زمینه موفقتر هستند، زیرا آنها همیشه به دنبال راههای جدید و بهتر برای افزایش مشتریان خود هستند. استفاده از طرحهای تخفیفاتی ویژه میتواند توجهٔ مشتریان زیادی را به خود جلب کند. همچنین برای ماههای اول، فروش ابزارها با قیمتی پایینتر از قیمت روز بازار میتواند روش مؤثری برای افزایش مشتریان باشد. ازجمله ترفندهای خوب بازاریابی در شغل ابزار و یراق میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
چاپ پوستر، کاتالوگ و کارت ویزیت؛
استفاده از هدایای تبلیغاتی کاربردی و متناسب با شغل ابراز
فروشی؛
تخفیفات ویژه در مناسبتها؛
فروش کالاها با چک و یا بهصورت اقساطی؛
تبلیغات آنلاین در
شبکههای مجازی؛
فروش آنلاین محصولات.
فروش آنلاین ابزار و یراق
همانطور که میدانید، در عصر امروز به دلیل استفادهٔ گستردهٔ مردم از اینترنت، بسیاری از کسبوکارها بهصورت آنلاین انجام میشوند. بهترین روشی که برای افزایش فروش در حال حاضر وجود دارد، فروش و تبلیغات اینترنتی است. افرادی که قصد راه اندازی ابزار فروشی دارند، میتوانند این کار را بهصورت آنلاین نیز انجام دهند. با این کار میتوانند از سراسر نقاط کشور مشتری جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند.
استفاده از تبلیغات آنلاین و آفلاین نیز کمک بسیاری به فروش بیشتر محصولات میکند. بهطورکلی میتوانیم بگوییم که میزان موفقیت هر فرد در شغل ابزار و یراق، بستگی به تلاش و پشتکاری او دارد.
نتیجه گیری
مسلماً بدون داشتن مهارتهای بازاریابی و تبلیغات مناسب موفق شدن در هر شغلی غیرممکن است. به همین دلیل برای سود بیشتر باید فرد از این مهارت بهخوبی استفاده کند. سود حاصل از خریدوفروش ابزار و یراق بسیار زیاد است و به همین دلیل افراد زیادی به آن علاقه دارند. باوجوداین تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند مسلماً نمیتوانند به نتیجهٔ دلخواه خود برسند.
برای توضیح ابزار می توانید به گودفورپی دنبال کنید
طراحی ابزار فروشی
هنگامی که در حال طراحی یک مغازه ابزار فروشی هستید، باید از عناصری استفاده کنید که برای افراد جذاب است. سعی کنید از رنگهای مناسب صنعت ابزار، برای تزئین مغازه خود استفاده کنید. مانند ترکیب رنگهای قرمز و سبز، قرمز و مشکی، نارنجی و خاکستری که میتواند نمایش ابزارها را جذابتر نماید.
محصولات فروشگاه ابزار دارای دسته بندیهای مختلفی هستند که شامل ابزار برقی یا
دستی در حوزههای مختلفی همچون نجاری، تاسیسات و ... میشود. تفکیک آنها باعث
میشود مشتریان زودتر و راحتتر محصول را یافته و خریداری کنند.
تاثیر ورودی ابزارفروشی در جذب مشتری
هنگام راه اندازی ابزارفروشی، مهم است که به ورودی آن، توجه ویژه داشته باشید. این جایی است که مشتری اولین گامهای خود را بر میدارد و یک دید کلی از فروشگاه ابزار شما پیدا میکند. او متوجه میشود که محصولات شما ارزان یا گران هستند، با کیفیت بوده یا از کالاهایی تقلبی را شامل میشود.
تهیه و خرید ابزار
خرید ابزار برای فروشگاه شما بسیار مهم است. هنگامی که اولین فروشگاه ابزار خود را راه اندازی میکنید، سعی کنید ابزارهای لازم را که با قیمت و کیفیت مناسبی هستند، خریداری کنید. ضروری ترین ابزار در ابزار فروشیها آچار، پیچ گوشتی، انبردست، سیم چین، مته، اره، چکش، نوارهای اندازه گیری، صفحات برش و انواع چسب و پیچ و مهره میباشد.
دکوراسیون اصولی ابزارها
طبق مطالعات انجام شده، برای 90 درصد مشتریان، سمت راست مغازه جذابیت بیشتری
دارد. هنگام طراحی و راه اندازی فروشگاه ابزار خود، چیدمان آنها باید به طور خاص
انجام شود. بنابراین، باید محصولات مهم تری در این قسمت از فروشگاه قرار گیرد. قرار
دادن بروشورها و تبلیغات و توضیحات مربوط به هر محصول بر روی دیوار سمت راست مغازه،
قدرت جذب مشتری را افزایش میدهد.
لیست محصولات
شما باید در چیدمان خود، دسته بندیهای مختلف را در نظر گرفته و آنها را تفکیک کنید. به عنوان مثال، در لیست کالاهای ابزار فروشی خود، ابزار برقی، ابزار دستی، ابزار هوا و ابزار باغبانی را جدا کنید.
ایجاد کابینت و قفسههای مناسب
برای معارفه ابزار می توانید به ابزار آلات صنعتی مراجعه کنید
استفاده از قفسه بندیهای مناسب و کابینتها، موثرترین انتخاب برای صرفه جویی در فضا است. آیا تا به حال سعی کرده اید از میان صدها پیچ یا مهره دیگر، یک پیچ کوچک پیدا کنید؟ زمان آن رسیده است که همه این ابزارهای کوچک اما مؤثر را از هم جدا کنیم.
شما میتوانید یک جعبه فلزی را انتخاب کنید تا تمام پیچهای خود را در آن قرار
دهید و سپس آن را در کابینت قرار دهید تا در فضا صرفه جویی کنید و فروشگاه ابزار
خود را منظمتر نگه دارید.
هنگام راه اندازی ابزارفروشی، جعبهها را که پر از پیچ یا مهره هستند، در قفسه و در هوای آزاد قرار دهید. شما همچنین به یک کابینت برای ابزارهای گران قیمت خود نیاز خواهید داشت. وقتی میخواهید مغازهتان را ببندید، ابزارهای گرانقیمت را در کابینت یا مکانی قرار دهید که بتوان آن را قفل نمود.
توجه داشته باشید که ارائه تنوع بالای ابزارها، نیاز به آگاهی کامل از آنها و دسته بندی مشخص هر یک دارد تا به راحتی مشتریان آنها را در فروشگاه شما بیابند.
همانطور که میدانید ابزارها میتوانند سیمی یا بی سیم باشند. ابزارهای شارژی
ابزارهای چند منظوره و کاربردی هستند که به راحتی قابل حمل میباشند. اگر شارژ این
ابزارهایی که با باتری کار میکنند تمام شود، بی کار میشوند. لازم است برای تست
و راه اندازی این ابزارها و یا کنترل سلامت ابزارهای سلامت، ایستگاه شارژ مناسبی را
در هنگام راه اندازی ابزارفروشی، تعبیه کنید.
کلام آخر
هنگامی که راه اندازی ابزارفروشی خود را برنامه ریزی کردید، شروع به برداشتن گام در جهت اهداف خود کنید و فروشگاه ابزاری بسازید که متناسب با نیازهای مشتری شما باشد. برای این کار میتوانید راهنماییهای لازم را از گودفورپی دریافت نمایید و همچنین میزان سرمایه برای راه اندازی ابزار فروشی را تخمین بزنید.
جهت شناخت ابزار می توانید به https://www.borna.news/بخش-بازار-143/1404572-نکات-مهم-در-راه-اندازی-ابزارفروشی بروید
بررسی فروش ابزار
هنگامی که در حال طراحی یک مغازه ابزار فروشی هستید، باید از عناصری استفاده کنید که برای افراد جذاب است. سعی کنید از رنگهای مناسب صنعت ابزار، برای تزئین مغازه خود استفاده کنید. مانند ترکیب رنگهای قرمز و سبز، قرمز و مشکی، نارنجی و خاکستری که میتواند نمایش ابزارها را جذابتر نماید.
محصولات فروشگاه ابزار دارای دسته بندیهای مختلفی هستند که شامل ابزار برقی یا
دستی در حوزههای مختلفی همچون نجاری، تاسیسات و ... میشود. تفکیک آنها باعث
میشود مشتریان زودتر و راحتتر محصول را یافته و خریداری کنند.
تاثیر ورودی ابزارفروشی در جذب مشتری
هنگام راه اندازی ابزارفروشی، مهم است که به ورودی آن، توجه ویژه داشته باشید. این جایی است که مشتری اولین گامهای خود را بر میدارد و یک دید کلی از فروشگاه ابزار شما پیدا میکند. او متوجه میشود که محصولات شما ارزان یا گران هستند، با کیفیت بوده یا از کالاهایی تقلبی را شامل میشود.
فراهم کردن ابزارها
شما میتوانید در برنامه ریزی راه اندازی ابزارفروشی خود، به صورت تخصصی به یک صنعت خاص تمرکز کرده و ابزارهای تخصصی آن را عرضه کنید. یا آنکه ابزارهایی که عمدتا در بسیاری از موارد استفاده میشود، به فروش برسانید.
چیدمان اصولی ابزارها
طبق مطالعات انجام شده، برای 90 درصد مشتریان، سمت راست مغازه جذابیت بیشتری
دارد. هنگام طراحی و راه اندازی فروشگاه ابزار خود، چیدمان آنها باید به طور خاص
انجام شود. بنابراین، باید محصولات مهم تری در این قسمت از فروشگاه قرار گیرد. قرار
دادن بروشورها و تبلیغات و توضیحات مربوط به هر محصول بر روی دیوار سمت راست مغازه،
قدرت جذب مشتری را افزایش میدهد.
لیست کالاهای ابزار فروشی
ضمن آنکه هنگام راه اندازی ابزارفروشی، ارائه هر محصول در برندهای معتبر و شناخته شده، حق انتخاب را برای مشتریان شما ایجاد خواهد کرد که نشان از اعتبار فروشگاه شما دارد.
ایجاد کابینت و قفسههای مناسب
به سبب آشنایی ابزار می توانید به آچار بروید
استفاده از قفسه بندیهای مناسب و کابینتها، موثرترین انتخاب برای صرفه جویی در فضا است. آیا تا به حال سعی کرده اید از میان صدها پیچ یا مهره دیگر، یک پیچ کوچک پیدا کنید؟ زمان آن رسیده است که همه این ابزارهای کوچک اما مؤثر را از هم جدا کنیم.
شما میتوانید یک جعبه فلزی را انتخاب کنید تا تمام پیچهای خود را در آن قرار
دهید و سپس آن را در کابینت قرار دهید تا در فضا صرفه جویی کنید و فروشگاه ابزار
خود را منظمتر نگه دارید.
هنگام راه اندازی ابزارفروشی، جعبهها را که پر از پیچ یا مهره هستند، در قفسه و در هوای آزاد قرار دهید. شما همچنین به یک کابینت برای ابزارهای گران قیمت خود نیاز خواهید داشت. وقتی میخواهید مغازهتان را ببندید، ابزارهای گرانقیمت را در کابینت یا مکانی قرار دهید که بتوان آن را قفل نمود.
ضمن آنکه ابزارهای کوچکتر را میتوانید با کمک طبقات و قفسههایی با عرض کمتر، بر روی دیوار بگذارید تا کاملا در معرض دید باشند.
همانطور که میدانید ابزارها میتوانند سیمی یا بی سیم باشند. ابزارهای شارژی
ابزارهای چند منظوره و کاربردی هستند که به راحتی قابل حمل میباشند. اگر شارژ این
ابزارهایی که با باتری کار میکنند تمام شود، بی کار میشوند. لازم است برای تست
و راه اندازی این ابزارها و یا کنترل سلامت ابزارهای سلامت، ایستگاه شارژ مناسبی را
در هنگام راه اندازی ابزارفروشی، تعبیه کنید.
نتیجه گیری
توجه داشته باشید که استفاده از میزان مناسب سرمایه در این کار، میتواند بر سرعت موفقیت شما و تامین تنوع ابزارها متناسب با تقاضای بازار کمک نماید. برای این کار میتوانید راهنماییهای لازم را از گودفورپی دریافت نمایید و همچنین میزان سرمایه برای راه اندازی ابزار فروشی را تخمین بزنید.
جهت شناخت ابزار می توانید به اینجا رجوع کنید